Tuesday, August 23, 2011

RUMAH KU DI CEROBOH MAT GANJA



Assalmmualaikum..lupa nak  story yang rumah aku semalam di masuki pencuri...nasib baik dorang tak ambil lappy kesayangan aku ni..fuhhh..lega sangat..semua selamat..just kelapa yang sudah dikopek habis dorang kebas..memang aku nak pukul saja dorang tu..yang amat merisaukan jika family aku di apa-apa kan..nasib baik selamat..nasib baik mereka hanya penagih kampung yang tiada pengalaman..kalau mereka tinggal di bandar mungkin apa-apa pun boleh terjadi kat keluarga dan juga aku..


Benda ni terjadi dalam pukul 4 pagi..time ni nenek aku tersedar sebab time ni lah time untuk die bersahur awal..memang tuhan nak menyusahkan mereka-mereka tu..nasib nenek aku memang baik sebab die selamat tanpa berlaku apa-apa pun..macam mana nenek aku sedar ada pencuri??pintu dapur aku terbuka..nak kata ada family yang keluar pepagi buta tak mungkin..sebab semua dalam keadaan nyenyak di buai mimpi termasuk lah aku yang tidur mati ni..haha..


Disebabkan pencuri tu takut..dia pun berlari depan nenek aku dan terus keluar tanpa mengucapkan "terima kasih" pun...memang sah tu pencuri..tapi apa kan daya nenek aku da tua..mana larat nak mengejar hanya menjerit saja yang dia mampu..aku syok tidur da kena bangun awal..memang nak kena pencuri tu..kalau datang lagi memang aku robek mata dorang sampai tak boleh mencuri..first dalam seumur hidup aku ada pencuri masuk rumah..memang seram juga rasa nya..sekarang aku lah yang jadi guard kat rumah..berbakti untuk family..nanti kerja senang di masa hadapan..haha..

p/s: kat korang jaga-jagalah rumah..sekarang semua pencuri suka buat projek time puasa..kata nya banyak pahala..macam t**k saja dorang tuh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...