Tuesday, December 27, 2011

FINAL OH FINAL

Assalammualaikum pembuka bicara..



actually semua student ijazah sekarang ni sedang berhadapan dengan final exam yang tersangat memeningkan kepala..termasuk aku..haha..alamak final test aku minggu depan??...ini lah yang berligat kat otak masing-masing termasuk lah aku..sangat memeritkan untuk aku yang pemalas ni..takpe ada kesedaran..exactly malas sikit lah..haha..tengok lah update blog pun jarang kan..tapi ada jugak kan..


ada siapa nak give tips kat semua macam mana nak score biler final test ni??haha..rasa macam kelam kabut..itulah akibat nya bila terikut study last minute..haha..pagi-pagi buta ni banyak la antara korang-korang ni yang bersengkang mata nak baca buku kan..last-last ngantok tido..study+tidur = studo..haha..itulah singkatan budak-budak sekarang..kreatif hok??



tapi masing-masing akan try yang terbaik untuk sem pertama ni..bagi aku terjadi kejutan budaya..yelah dulu matriks pack..kat universiti ni longgar sangat..tak biasa la pulak..korang sendiri pun mesty faham an..bagi yang dulu matriks macam aku lah...haha..kalau ada masa salah..terlalu pack susah jugak..alah alasan..haha..pandai cakap tapi tak pandai buat..macam aku la tuh..haha..biasa lah manusia tak sempurna kan..tapi bagus bagi yang sudah prepair awal..itulah terbaik..



jangan jadi macam pic kat atas ni...tension okey but jangan terlebih overdose..study biar smart..lagi bagus kalau buat group discussion..that's the great idea..apa-apa pun doakan aku dan mereka-mereka yang terlibat success exam ni..korang cuak aku pun sama..antara hidup dan mati rasa nya..haha..persediaan biar tak perfect tapi usaha biar ada..still sempat lagi kan bagi yang belum ready tu..masih ada ruang untuk kita olah kehidupan walaupun seteruk mana pun kita sebelum ni..seminggu ni macam-macam boleh terjadi..tapi yang sudah exam esok..gud luck je lah..mesti korang sudah prepair kan..


lagi satu,jangan terlalu syok study sambil tak jaga kesihatan korang..nanti nak ambil exam korang yang susah..just thinking about that..remember this "study smart not study hard" take the important issue or main point in ur subjects..tak sempat kalau nak habis kan satu buku korang tu..kalaw nipis takpe..kalaw tebal 200 page..mati lah korang..pening-pening kan korang punya kepala je..hidup ni tak semudah yang disangka tapi jangan nak susah kan diri sangat..tapi better jugak tak susah kan korang..betul juga..haha..it's up to u all..



lastly jangan pecah kan kepala korang macam orang kat atas ni..haha..tak berbaloi..baru first sem..haha..macam tak penting je..bukan tu maksud aku..kalau tension jangan sampai macam ni..kadang-kadang kewarasan tu boleh hilang bila tension datang..lebih baik korang release tension dengan benda korang suka buat..macam aku dengar lagu ke..baca komik ke..jangan pulak sampai terleka..karang overdose pulak..eh suka pulak guna ayat tu..haha..



semua nak dapat 4 flat kan??impian tu..ada usaha ada lah 4 flat..kalau tak dapat bila sudah berusaha makna nya tuhan belum nak bagi lagi..ada hidayah di sebalik semua tu.."bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian" pegang kata-kata tu..sudah cukup aku berceloteh..cukup sampai sini aku merapu or meroyan..okey apa-apa pun wish u all gud luck..gambate!!chayo' chayo'!!semoga berjaya..

2 comments:

Zul fattah said...

sama r wei.. aku x tau nk jawab ape exam nanti... sabor je la.. skrang ni.. study je la yg mampu.. buat revision

acadbobo said...

gud luck taw..bgus terus kn usehe ko tu ok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...