Tuesday, January 3, 2012

AZAM BARU UNTUK TAHUN BARU!!

Hello girls and boys...



tersangat lambat aku nak mengucapkan "SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU" buat korang semua..bila tahun baru korang pun mesti nak ada azam baru kan..tapi sebenarnya azam yang lama pun still bersepah tak ditunaikan..betul tak??haha


apa yang korang harapkan untuk tahun baru ni??barang baru??matlamat baru??boy and girlfriends baru..that's not logic for our vision..haha..untuk tahun ni apa yang aku mahukan tersangat banyak..banyak ke..tak la banyak bergunung..lebih satu lah..haha..walaupun korang tak nak tahu pun aku tetap akan bagitahu..terpaksa lah korang ambil tahu menahu ni..

1. DSLR IDAMAN


first,untuk tahun baru ni aku hanya inginkan kamera DSLR yang sangat aku idamkan..tak kira macam mana pun aku tetap inginkan camera ni..dari dulu aku mengidam..sampai sekarang tak dapat-dapat lagi..bagi merealisasikan impian ni..aku akan try yang terbaik dan sehabis yang boleh supaya benda alah ni jadi milik aku..tapi dengan cara yang halal lah..bukan yang haram okey..aku dah mention..so jangan pula fikir yang buruk-buruk..

2. LECTERER


untuk yang kedua,bukan sahaja just things but aku juga ingin mengubah diri aku yang tersangat malu apabila ingin berjumpa lecterer kepada yang lebih berani apabila berhadapan dengan mereka..maklumlah takut tanya soalan senang-senang kat dorang..nanti dimarah pula kan..kadang-kadang tu malas menguasai diri..lepas class seronok nak fikir balik rumah nak rehat kan diri..maklumlah penat memerah otak apabila menjadi seorang yang bergelar pelajar kan..bagi kawan-kawan yang berfikiran macam tu try to change ok..kita boleh berubah..You can do it!!

3.BAJET 2012


third,bajet tahun 2012..yess semua ni aku fikirkan apabila tahun lepas aku tersangat boros dalam perbelanjaan..terutamanya bab makan..memang aku kuat makan mengalahkan gergasi..nampak kurus tapi tong makanan ni besar sangat..haha..extually aku tekan kan bajet dalam perbelanjaan makanan lah..memang bagus sebab aku gunakan untuk makan tapi sudah terlebih overdose menyusahkan diri bila nak hujung sem..so aku harus hati-hati mulai tahun ni..

4. NOT IN LAST MINUTES




yang ini mungkin yang terakhir..nanti banyak tak tertunai pula..okey kebanyakan pelajar memang suka buat kerja last exactly aku pun macam tu..so mulai saat ini aku harus berubah..jika ada xsignment yang ditugaskan menjadi tanggungjawab aku untuk siapkan pada waktu dan masa yang lebih awal..jika sudah selesai so kalau nak berseronok baru lah puas sebab tak perlu menyakitkan otak nak fikir tentang xsngment lagi..lagi satu study in last minutes memang menyakitkan..kenapa??sebab korang terlebih push otak korang yang kecil tu..exactly bagi genius it's not difficult for them but for us??who think they are genius??i'm not..that's reality..



semua di atas tu impian dan matlamat yang aku ingin capai dalam tahun ni..harap-harap ia bukan sekadar mimpi yang bermain hanya di fikiran..biar lah ia muncul dan tiba menjadi realiti dalam kehidupan..masing-masing ada matlamat sendiri..so try la tunaikan supaya korang akan berpuas hati dan gembira di atas usaha sendiri..jangan hanya penat memikirkan perubahan tetapi tidak korang realisasikan..usaha itu tangga kejayaan..peace yoo~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...