Friday, January 13, 2012

BERFIKIR SEBAIKNYA

Hye bloggers,


First apa yang korang buat sebelum membuat keputusan??sudah semestinya korang akan berfikir untuk mencari jalan terbaik dalam menyelesaikan masalah ataupun keputusan korang tu kan..apa yang aku boleh bantu adalah just ikut kata hati..kenapa ikut saja..sebab setiap apa yang korang suarakan di dalam hati itu adalah pilihan korang sendiri tau..kata hati itulah keputusan korang yang sebenar..korang tak kan dapat nafikan apa yang korang nak sebenarnya sebab kata hati itu adalah first jawapan yang korang inginkan dalam membuat keputusan..


Tetapi tidak semesti nya korang perlu follow saja kata hati korang tu kalau ia bercanggah dan banyak menyakitkan hati orang sekeliling korang..korang juga perlu observe dan fikir adakah jalan penyelesaian yang korang setkan di minda itu adalah terbaik bagi semua pihak..first korang perlu fikirkan keadaan korang dahulu..fikirkan tentang kebahagian korang sendiri..baru lah korang terus langkah pada orang di sekeliling korang..jangan buat sesuatu keputusan yang akan membuatkan korang menyesal kelak..tak betul ke apa yang aku katakan..


memang dalam kehidupan banyak dugaan dan cabaran yang akan korang hadapi dan banyak juga persoalan yang akan korang perlu selesaikan bagi mendapatkan kehidupan yang lebih cerah pada masa akan datang..oleh hal demikian menjadi kepentingan korang membuat keputusan yang betul supaya korang tidak akan pernah menyatakan "menyesal aku buat keputusan ni"..biar lah korang berpuas hati dan tidak memikirkan perkara yang telah berlaku dan tidak menoleh ke belakang sebalik nya korang harus melangkah ke hadapan..



oleh itu,kata hati itu adalah yang terbaik..jangan pernah korang menyalahkan takdir yang telah ditentukan oleh tuhan yang-Maha Esa..sebaliknya korang cuba untuk berusaha dan bersyukur disetiap yang korang telah miliki..setiap yang berlaku ada hikmah nya..setiap yang korang fikirkan adalah yang terbaik..fikirkan hanya yang terbaik untuk diri korang sendiri..belajar untuk berdikari sendiri supaya tidak perlu meminta dan menyusahkan orang lain di sekeliling korang..itu adalah jalan yang terbaik dan paling efektif sekali..


bukan aku nak katakan yang kata hati itu semua nya benar tapi kebanyakan kata hati itu lah yang membuat kan korang gembira kan??ya..aku juga manusia dan aku juga tidak terlepas dari masalah..dan aku mencuba mencari jawapan disetiap masalah yang aku hadapi..dan aku juga telah mengikut kata hati ku..dan tidak akan pernah berfikir untuk menoleh ke belakang sebaliknya aku cuba untuk menempuh kehidupan yang mendatang..itu lah yang telah aku lakukan..dan aku gembira disetiap keputusan itu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...