Tuesday, April 10, 2012

JANGAN TERLAMBAT

Assalammualaikum semua,

Tersangat lama blog ini dibiarkan bersawang tanpa sedikit kata-kata pun..kesibukan dan kemalasan untuk mengupdate sering merasuk dan mempengaruhi diri aku sekarang ini..



Untuk entry kali ni adalah tentang orang yang paling korang sayang,bukan makwe pakwe korang tapi ibu bapa korang..aku just nak mengingatkan korang mereka adalah segala-gala nya dalam kehidupan korang..fikirkan betapa susah ny mereka dalam membesarkan korang sehingga menjadi manusia yang berilmu dan hebat..



Entry ni aku buat sebab ramai kawan-kawan aku telah kehilangan ibu dan bapa mereka..sedih dan takziah buat mereka,rindu mereka tak dapat dibayangkan,hanya tuhan yang tahu betapa perit dan susah ny mereka sekarang,tangisan air mata demi orang yang mereka sayang tak dapat nak diungkap dan dipujuk dengan kata-kata,



Oleh itu,selagi ibu bapa kita hidup hargai lah,jangan disia-siakan,takut kita akan menyesal kelak,memng kita xdapat nak tahu berapa lama masa mereka akan menemani kita,kita bersedia supaya tidak menyesal,semua ini ketentuan tuhan,bila-bila sahaja tuhan akan ambil nikmat yang kita ada,siapa tahu esok,lusa kita atau mereka akan di ambil nyawa,



kalau kita tak mampu nak balas budi mereka,kita layan mereka dengan baik,yang paling penting sentiasa lah mendoakan kesejahteraan mereka,itu lebih penting,what u want,ask to Allah,rasa ny itu sahaja yang aku nak kongsikan,same-same lah kita menghadiahkan Al-Fatihah buat ibubapa mereka yang telah meninggal dunia sebelum kita,Al-Fatihah



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...